Målet med Service Design
Målet med Service Design är att höja kvalitén på din tjänst och göra den intressant för kunderna, samt lönsam för ditt företag.
Service Design metoder leder till:
- Högre avkastning på investeringar - genom att vi fokuserar resurserna till de områden där pengarna gör mest nytta för affär och kundupplevelse.
- Nöjdare kunder - genom att identifiera hinder i service processen och åtgärda dessa skapar vi hållbara kundrelationer.
- Bättre innovationer - genom att utgå ifrån kundresan och analysera kundinsikter kan vi utveckla företagets tjänster.
Vi utvecklar tillsammans den mest lämpliga lösningen för ditt företag!
Att skilja sig ur mängden
Service Design metoder hjälper företaget att differentiera sina tjänster i förhållande till konkurrenterna eftersom man till tjänsterna kan bifoga värdeladdade upplevelser som binder kunden till tjänsten.
Tjänstedesign utgår från förståelsen för användaren i interaktion med företaget, verkliga kundbehov, relevanta målgrupper och företagets strategiska mål och resurser.
Användaren upplever tjänsten som en kundresa, som består av episoder eller tjänsteögonblick. Användarupplevelsen kan analyseras och styras med hjälp av service design metoder.
Genom service design utvecklar man tjänster som är efterfrågade och har en målgrupp, och som dessutom är ekonomiskt lönsamma för företaget.
Kontakta CC Me, och kom och diskutera om möjligheterna för ditt företag!